درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 08:01:4 FA | AR | PS | EN
تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن            صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان            خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا             اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            






تاریخ نشر: 1397/12/14 - 09:42:1
تعداد بازدید: 926
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اعضای جدید کمیسیون‌های انتخابات افغانستان چه کسانی هستند؟

اعضای جدید کمیسیون‌های انتخابات افغانستان امروز، دوشنبه ( ۱۳حوت/اسفند) با حضور رئیس‌جمهوری این کشو سوگند یاد کردند و رسما به کار شان آغاز کردند.

ریاست جمهوری افغانستان دیروز در فرمان‌هایی اعضای کمیسیون‌های مستقل انتخابات، شکایت‌های انتخابات و رئیس دبیرخانه این دو کمیسیون را معرفی کرد. این اعضا روز جمعه گذشته با رای نامزدان ریاست جمهوری افغانستان انتخاب شده بودند.

چهره‌های جدید کمیسیون‌های انتخابات افغانستان چه کسانی هستند؟

اورنگ زیب،برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات معرفی شده است. او از ولایت پکتیا در جنوب شرق افغانستان است. آقای اورنگ‌ زیب دانش‌آموخته رشته زراعت/کشاورزی و نامزد حزب وحدت ملی افغانستان در این پست بوده است. او قبل از این به عنوان معاون مالی و اداری کمیسیون انتخابات افغانستان کار کرده است.

محمد حنیف دانشیار، برای مدت پنج سال به عنوان عضو این کمیسیون انتخاب و از ولایت غزنی افغانستان است. آقای دانشیار دانش‌آموخته فلسفه و جامعه شناسی است. او توسط حزب انسجام ملی افغانستان نامزد این پست معرفی شده بود و قبل از این به عنوان سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان کار کرده است.

مولانا محمد عبدالله، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات افغانستان معرفی شده و از ولایت پنجشیر در شمال کابل است. او دانش‌آموخته رشته حقوق بوده و توسط نهادهای جامعه مدنی نامزد این پست معرفی شده بود. آقای عبدالله قبل از این در رسانه‌های افغانستان نیز کار کرده است.

هفت عضو و رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات به ترتیب (از راست به چپ) ردیف بالا: اورنگ زیب، محمد حنیف دانشیار، مولانا محمد عبدالله؛ ردیف پایین: سید عصمت الله مل، حوا علم نورستانی، رحیمه ظریفی، مسافر قوقندی و حبیب الرحمان ننگ

سید عصمت الله مل، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات افغانستان معرفی شده است. او از ولایت بلخ در شمال افغانستان است و در رشته مهندسی درس خوانده است. او توسط حزب اجماع روشنگران ملی افغانستان نامزد عضویت در کمیسیون انتخابات افغانستان معرفی شده بود.

حوا علم نورستانی، برای مدت سه سال به این سمت معرفی شده است. او متولد ولایت کابل و دانش‌‎آموخته حقوق است. خانم نورستانی توسط جبهه‌ ملی نجات افغانستان به این سمت نامزد شده بود. خانم نورستانی قبل از این نماینده مردم نورستان درمجلس نمایندگان بود و درانتخابات دور هفدهم مجلس از کابل نامزد شد که در فهرست ابتدای برندگان راه نیافت.

رحیمه ظریفی، نیز برای مدت سه سال به عنوان کمیسر کمیسیون انتخابات افغانستان انتخاب شده است. خانم ظریفی متولد ولایت بلخ در شمال افغانستان و دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی است. او برای عضویت در کمیسیون انتخابات از طرف نهادهای جامعه مدنی نامزد شده بود.

مسافر قوقندی، برای مدت سه سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات افغانستان انتخاب شده است. او از ولایت فاریاب در شمال افغانستان است. دانش آموخته علوم اجتماعی بوده و از طرف حزب اعتدال ملی برای احراز این سمت معرفی شده بود. او قبل از این سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان بود.

حبیب‌الرحمان ننگ، نیز به عنوان رئیس دارالانشاء/دبیرخانه‌ کمیسیون مستقل انتخابات تعیین شده است. او دانش آموخته رشته پزشکی است. آقای ننگ برای از طرف نهادهای جامعه مدنی نامزد عضویت به این کمیسیون شده بود.

زهره بیان شینواری، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افغانستان معرفی شده است. او متولد ولایت پروان در شمال کابل است. خانم شینواری دانش آموخته رشته حقوق است و از طرف حزب صلح ملی برای این سمت معرفی شده بود.

اعضای کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی و رئیس دبیرخانه این نهاد به (از راست) ردیف بالا: زهره بیان شینواری، محمد قاسم الیاسی، مولوی دین محمد عظیمی؛ ردیف پایین: سید قطب الدین رویدار، محمد یونس طغرا و چمن شاه اعتمادی

محمد قاسم الیاسی، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افغانستان تعیین شده است. آقای الیاسی متولد ولایت غزنی و در رشته فلسفه دکترا دارد. او از طرف حزب حرکت اسلامی افغانستان به این سمت نامزد شده بود. آقای الیاسی در کابل استاد دانشگاه است و در انتخابات پارلمانی امسال نیز شرکت کرده بود، اما در فهرست ابتدایی برندگان نامش دیده نمی‌شود.

مولوی دین محمد عظیمی، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی معرفی شده است. آقای عظیمی از ولایت غور و کارشناسی ارشد خود را در رشته جزا و جرم‌شناسی گرفته است. او از طرف حزب جمعیت برای احراز این سمت نامزد شده بود. او قبل از این عضویت در مجلس نمایندگان افغانستان را نیز در کارنامه دارد.

سید قطب الدین رویدار، برای مدت سه سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی معرفی شده است. آقای رویدار دانش آموخته رشته شرعیات است و از طرف حزب حرکت مردم افغانستان به این سمت نامزد شده بود. او در انتخابات پارلمانی گذشته از حوزه کابل نامزد بود که در فهرست ابتدایی برندگان کابل راه نیافت.

محمد یونس طغرا، برای مدت سه سال به عضویت کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان معرفی شده و از ولایت فاریاب در شمال افغانستان است. او دانش آموخته رشته مدیریت است و از طرف حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان برای احراز این سمت معرفی شد. او در انتخابات پارلمانی گذشته نامزد بود اما در فهرست ابتدایی برندگان نتوانست راه یابد.

چمن‌شاه اعتمادی، به عنوان رئیس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان معرفی شده، او از ولایت غزنی و دانش آموخته علوم دینی است. او از طرف حزب وحدت اسلامی افغانستان به این سمت نامزد شده بود. آقای اعتمادی قبل از این نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان بود.

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/10424


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا


سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان


مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد


دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل


آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان


سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است


تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران


یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود


عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است


حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین


طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند


روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم


روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت


هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است


اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد


گفتگوی کابلوف و متقی درباره‌‌ی نشست آینده‌ی دوحه در مورد افغانستان


انفجار یک سرگلوله در کندهار جان سه کودک را گرفت


ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان


صدای زنان باید بخشی از هر گفتگو و تعامل سازنده با طالبان باشد


کارهای بزرگتر از داوود خان را انجام داده‌ایم


بزرگان اهل تشیع خواهان آغاز پروژه‌‌های عمرانی در مناطق شان شدند


حامدکرزی بر ضرورت «تفاهم ملی» در افغانستان تاکید کرد


نگرانی مدافعان حقوق بشر از وخامت وضعیت مهاجران افغان در پاکستان


شورش در پاریس در پی کشته شدن سه تبعه افغان


حکومت طالبان برای ازبکستان سفیر جدید تعیین کرد





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه این کشور

تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن

صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.